Odszkodowanie za opóźnienie pociągu
W okresach ferii zimowych oraz wakacyjnych, do Kancelarii zgłaszają się klienci, którzy podróżowali pociągiem, lecz ich podróż uległa opóźnieniu. Pada wówczas pytanie, czy należna jest z tytułu opóźnienia pociągu rekompensata?
Odpowiedź jest twierdząca. Można żądać odszkodowania od przedsiębiorstwa kolejowego w przypadku opóźnienia pomiędzy podanym na bilecie miejscem wyjazdu i miejscem docelowym. Wyjątek od możliwości przyznania odszkodowania dotyczy sytuacji, gdy pasażer został poinformowany o opóźnieniu przed zakupem biletu lub jeżeli opóźnienie w wyniku kontynuacji podróży innym połączeniem lub poprzez zmianę trasy jest krótsze niż 60 minut. Ponadto, przewoźnik może zastrzec, że kwoty poniżej 4 euro nie będą wypłacane.
Jaka jest kwota odszkodowania?
Minimalna kwota odszkodowania zależy od długości opóźnienia. W przypadku opóźnienia wynoszącego od 60 do 119 minut – 25 % ceny biletu, zaś w przypadku opóźnienia wynoszącego 120 minut lub więcej – 50 % ceny biletu.
Ile się czeka na wypłatę odszkodowania?
Wypłata odszkodowania następuje w ciągu miesiąca od złożenia wniosku o odszkodowanie. Istotne jest, aby we wniosku zawrzeć żądanie wypłacenia odszkodowania w formie pieniężnej.
Jakie dane są potrzebne do złożenia wniosku o odszkodowanie?
Oprócz danych teleadresowych, potrzebne są informacje o stacji odjazdu i przyjazdu, dacie i godzinie przejazdu, długości opóźnienia. Warto zachować bilet, albowiem jest to potwierdzenie zakupienia przewozu, a także widnieją na nim istotne informacje w postaci numeru pociągu, serii i numerze biletu. Dla ułatwienia, gdy w trakcie podróży zauważymy opóźnienie pociągu, dobrze jest uruchomić stronę https://portalpasazera.pl/ odnaleźć swoje połączenie i sprawdzić długość opóźnienia oraz zrobić zrzut ekranu, celem wykazania faktu opóźnienia i jego długości.
Miło nam poinformować, że nasza kancelaria uzyskała odszkodowanie za opóźniony pociąg oraz rekompensatę za niedogodności podczas podróży.